Weihnachtsmarkt, Glühweihn und Reibekuchen

En superbra vecka i Frankfurt. MIna amerikanska kollegor var roliga att jobba med och roliga att dricka öl och äta middagar med.
 
Hotellet var ett familjeägt hotel kombinerad med bageri/choclaterie... - har aldrig skådat en "sötare" reception.
 
Långa dagar blev det, men massvis med jobb gjort och de tyska kollegorna uppskattade workshopparna.
Enligt Fransesca behöver jag vara där oftare...
Två av våra nya "VPs" bodde på samma hotel, tur att Sean och Dan hade koll på vilka de är och vad de hette... måste kanske bli bättre på sånt.
Bra möte med min nya chef, det verkar som om jag får bestämma väldigt mycket själv...
 
Sista kvällen blev det promenad hem från jobbet med Sean som läste kartan och sen Weihnachtsmarkt med Sean, Dan och Tobi. Reibekuchen, Pommes mit Majo för min del. Currywurst för herrarna och Glühweihn till oss alla. Ett besök på Hotel Mercur, för att åka deras Pater-Noster-hiss och en julsång i Frankfurter Dom.
Underbar kväll!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0