Gym och gym

Slutsstas: Om jag ska jobba hemma i höst, eller om jag ska resa mycket spelar kanske egentligen ingen roll i beslutet att byta gym!
 
Alexandra - min favvoinstruktör kommer ta ledigt ett tag, på sitt livs äventyr! Jag kommer sakna henne men glädjas med henne under varje steg.
Eftersom gymet 2 minuter från jobbet och gymet 4 minuter hemifrån nu bytt till "den andra" kedjan" är det dags att fundera på om jag inte skall byta till hösten, iallafall 6 månader?
 
Jag måste ju träna styrketräning, för min rygg och det gör jag enklast (med minst motstånd) innan jobet på morgonen. Jag vill kunna gå hemifån en grå Novemberdag och ställa mig i en trappmaskin de mornar jag inte tycker vädret funkar för promenaden och jag vill ha klasser på lunchen och på kvällarna.
 
Första intrycket på gymet runt hörnet här hemma var dessutom oväntat positivt, de har Zumba, Body Combat, Indoor Walking  och Body Balance på programmet. Företagsavtal, 2 veckors gratis testträning och endast 2 månaders uppsägning, engångsfrysning för resor 100 spänn - låter ju riktigt bra. Man erbjuder sig tom att lösa ut medlemsskapet på mitt nuvarande gym. 
 
Men eftersom jag har bra pris där och eftersom jag måste få träna där när Alexandra kommer tillbaka, så är det mest logiska kanske att tjata til sig en paus eller frysning på det gymet i 6 månder?
Förhoppningsvis har reglerna om frysning ändrats så att det blir ett enkelt beslut.
 
Fast det hela bygger ju på att Alexandra hör av sig så snart hon är tillbaka - såklart! :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0